tisdag 10 oktober 2017

Ska vi tala lite om mig?

Ja hörni, ska vi lite tala lite om mig, och inte om barnen för en gång skull.

Jag har det bra! Så himla bra.


Gissa vad jag gjorde idag. Jag och Ava lämnade en glad Umi i skolan och sedan traskade vi vidare till Leah, Avas dagmamma. Så fantastiskt att det är 100 meter mellan dagmamman och skolan. Jag talade lite med Leah och sade åt Ava att jag går och kommer sen. Obs, det är Avas första riktiga ensamma dag. Ava gav en kram och sa "mamma komma sen" och gick glatt sen och leka. Snacka om att bli förvånad och lättad!

Jag gick direkt vidare till gymmet, sprang 5 km och spenderade en timme vid maskinerna. Så skönt. Kom hem och fick för mig att jag genast sku börja göra en massa praktiskt men sen slog det mig att nej, det tänker jag inte, i alla fall inte genast. Slog mig ner med en kopp kaffe, radion på, ett äpple och peanutbutter. Helt sjukt god kombo, peanutbutter, äppel och kaffe! Love it.

Imorgon har jag en arbetsintervju. Vet väldigt lite om företaget eller arbetete så blir intressant att höra mer. Jag blir inte farligt nervös och trots att jag gärna vill ha ett jobb så tänker jag som så att vad har DE att erbjuda MIG, varför sku jag villa jobba för dem. Tar bort pressen att sälja sig själv så in i norden och jag har för mig att man verkar självsäker och intresserad om man har vettiga frågor om företaget och kan ställa speficika frågor om arbetsuppgifterna osv. Så imorgon lämnar jag barnen, hoppas lika glatt som idag, och kör till Valletta. Var är F i allt detta? Ja, han jobbar, och åker tidigt på morgonen. Om jag börjar jobba tar han över på hemma fronten. Dessutom tar dykarsäsongen anyways snart slut.

Jag har sovit så sjukt dåligt på sistone. Eller ja, jag har typ alltid varit en dålig sovare, men i ett tidigare liv handla det om att jag hade svårt att somna men i dagens läge somnar jag nog som en bomb men om jag måst se till om barnen på natten så är det 50/50 om jag får sömn igen. Ofta ligger jag vaken mellan kl.03-05 eller är vaken efter kl.04.30 eller mitt rekord på veckoslutet när jag var vaken efter kl.03. Irriterande. Dessutom känns det som att jag den senaste tiden inte kommit åt djup sömn, överhuvudtaget. Man blir rätt trött och därmed lite gnällig för att inte nämna usselt tålamod. Nå men, de två sista nätterna har jag sovit så gott! Vad har ändrat? Jag tar melatonin på kvällen, trots at jag har lätt att somna, men känns som att jag lättare kommer åt djupsömn. Har drömt något otroligt. Och sen får jag inte slösurfa på telefonen mer i sängen. Då läses det. Skön rutin.

Ja, inget mer att rapportera egentligen. Träffar speciellt Linda och Chelsea rätt mycket. Så praktiskt med Linda när hon bor bakom knuten, dvs 100 meter från oss. Det blir alltid spontana kaffeträffar eller hundpromenader. Chelsea bor nära flygfältet så ganska långt borta men hon gnäller aldrig över distansen och kommer gärna ofta på besök. Riktigt hjärtevänner! Så viktigt och fint att ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar