fredag 20 oktober 2017

Vardagen, den goda vardagen

Hur har det gått med mitt gymmande? Ja, riktigt bra faktiskt. Har gått sådär 3 gånger /vecka och orkat med mycket mer än jag trott. På måndagen vaknade jag dock med halsont så beslöt genast att inte gå, så F och jag tog Xima på en härlig promenad till en dog friendly beach. Kom på att vi inte promenerat Xima på tumis sedan barnen kommit till världen. Sedan låg jag i sängen och läste tills det var dags att plocka upp barnen. Så himla skönt och på tisdagen var halsontet borta.


Svettig efter 7,5 km på cosstrainern och lite tynglyftning.
 Det går så bra i skolan och hos dagmamman. Mycket stolt och glad. Om Umi hör vi att han är väldigt aktiv, ibland lite busig men så hääääärlig. Att han tar väl hand om sina kompisar och är jätte populär. Att vara populär är ju inte alls viktigt men förståss underbart att höra att han har vänner och gärna deltar i alla aktiviteter. Om Ava hör vi att hon leker fint med alla, är alltid med på allt, äter allt och är på alla sätt och vis gemytlig. Underbara barn!

Är så nöjd med Umis lärare. Här är en bild hon satt upp på en internetsida vart föräldrarna kan gå och kolla.
Umi hade pink day i skolan, breast cancer awareness day. 
Denna bild skicka Avas dagmamma, haha.
Jag var på en mycket intressant arbetsintervju idag. Får se får se. En grym tandvärk slog till igår så fick beställa en akut tid tills idag. Efter en snabb röntgen kunde tandläkaren konstatera att han inte kan göra något innan jag ätit en antibiotikakur. Han tyckte förövrigt att min mun såg rätt intressant ut eftersom kvaliteten på gjort arbete varierade så enorm. Han frågade rakt ut att hur är detta ens möjligt. Haha, ja några år i väst afrika har satt sina språr. Nu börjar en kur under tiden man absolut inte får dricka en droppe alkohol. Det påpekade han noggrant och likaså kvinnan i apoteket. Hon tittade på mig på blodigaste allvar och upprepade not a single drop of alcohol, it causes severe vomiting. Ja ja, tror nog jag kan klara mig i en vecka utan ett glas vin. Men har nog aldrig ätit en sådan antibiotikakur tidigare.

Det är fortfarande härligt väder, +24C så vi njuter stort. Trädgården börjar redan bli grön tack vare några ordentliga regn.

Lagade en lite piffigare lunchbox denna vecka med super power spenat muffins som blev en hit.



Barnen har lekt betydligt finare tillsammans de två senaste dagarna än någonsin tidigare. De hittar självmant på lekar och underhåller sig själva i långa stunder. Vi har läst rätt mycket på senaste så det tycker de också om, att ta de böcker vi nyligen läst och sitta och bläddra i dem medan Umi förklarar boken åt Ava. Roligt samtidigt att höra hur han uppfattat historien.


Bilder jag tog åt min faster Eli för Ava fått klänningen på bilden av henne. Har aldrig kommit mig åt att skicka bilderna åt henne men ville visa att klänningen passar perfekt nu och används flitigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar