fredag 21 juli 2017

Slö fredagsfiilis

Barnen har precis somnat, F är ute med en kompis, magen är mätt på hembakad pizza, kroppen är varm o svettig, huvudet lite trött efter en ganska skön dag. Igår var jag på dinner & drinks till Valletta med min kompis Linda. Trots att jag hade sovit lite sämre natten innan och kände mig lagom gäspig så var det roligt att fixa till läpparna, klä på sig lite finare kläder och susa iväg till huvudstaden.


Vi åt på en mysig och fin restaurang belägen i en källare var vi satt i flera timmar och njöt. Som alltid gör det gott att gå ut med vänner. Jag var visserligen även ute äta med jobbet på måndagen men det är inte riktigt samma sak när det är kund-middag.


Idag på morgonen åkte barnen och jag till Bugigga Water Park med Chelsea & P. Alltid en succé att umgås med dem! Vi hann även med en glass innan barnen tänjde mitt tålamod till den grad att det var dags att åka hem. Nå, inget nytt på den fronten. I ena studen har man så roligt att alla kiknar av skratt tills det sekunder senare bråkas, retas, bits och slåss, och tålamodet kroknar.



På eftermiddagen hann vi med en eftermiddagspromenad med Linda, Olivia och hunden Tommy innan vi började laga hemlagad pizza, som vi brukar på fredagar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar