lördag 15 juli 2017

Grilla fisk och somna på soffan

Igår hade vi två av Fs vänner från Spanien på middag. Vi grillade fisk och det blev super gott. En mildare med bara salt, peppar och citron åt barnen, en annan med ingefära, chili och lime, och den tredje med chili, lök och citron. Jätte enkelt och gott. Sen blev det paprika, halloumi, några korvar och en couscous sallad med mycket koriander och lime.




Barnen lekte fint i trädgården och höll sig sysselsatta efter middagen. Hade inte stenkoll vad de sysslade med, förutom att de inte gick in i poolen. Såg imorse att detta tydligen var deras mästerverk.


Vid halv tio tyckte jag att nepp nu får barnen gå och sova. Efter en snabb tvätt, och välling/mjölk sprang de till sängs. De hojtar åt varandra eller man kan höra hur Umi med sakta röst säger åt Ava att "mamma kommer inte, pappa kommer inte" så att Ava blir lessen och börjar skrika... stön, nåja, så man får med jämna mellanrum gå in i rummet och påminna dem om att det är dags att sova och krama om Ava och säga att Mamma och pappa kommer alltid. Jag la mig på soffan under denna process. Vid  halv 12 vaknade jag, svettig och sömnig. Ja, gästerna satt ännu i trädgården. Haha. Duktig värdinna. Det var bara att tacka för mig och gå och sova. Jag vaknade i vanlig tid, dvs kl.6 så sen dess har jag varit vaken och njutit av tystnaden. Två och en halv timme senare sover ännu resten av familjen. Skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar