lördag 25 mars 2017

Trögt med skrivande

Bloggen har blivit lite lidande under denna vecka. Varit så himla trött på kvällarna att jag helt enkelt prioriterat sömn. Jag hade dock en super vecka på jobbet. Kändes verkligen bra. Eftersom jag gick tillbaka till samma firma, dock i nytt land, nytt projet och nya människor, men ändå samma arbetsätt så kändes det att jag snabbt kom in i rullorna. Är jätte nöjd!

F hade också haft en bra veckan hemma. Umi reagerade med att vara lite emotionell på kvällarna, och man märkte klart att han behövde min full uppmärksamhet och Ava reagerade genom att ha blivit väldigt busig. Hon lyssnar inte överhuvudtaget till nej vilket hon alltid gjort tidigare och hon vill ha Fs fulla uppmärksamhet under dagarna i skillnad från att ha kunna pyssla på med sitt i längre stunder, när vi båda var hemma.

Ava vaknade tidigt imorse så vi passa på att mysa. Hon strök min kind, mitt hår, sa mamma och gav mig pussar, i åtminstone en timme (!). Hon behövde också lite mamma tid.


Idag var vi på ett kalas, första klasskompis kalas. Roligt! Imorgon blir det strandhäng med en massa vänner. Känns så lyxigt att jobba och ha hela lediga helger. Haha. När jag jobbade innan så jobbade jag sex dagar i veckan och jätte långa dagar så detta känns ju lyx. Känns som att jag får det bästa av båda världarna. Jag hann även med en hundpromenad i solnedgången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar