tisdag 7 februari 2017

När det är bäckmörkt

Vaknade i natt till att Umi ropade Umi inte ser ingenting och ja faktiskt, det var bäckmörkt, såg absolut ingenting. Trodde först att F glömt lämna på lampan som fungerar som nattlampa men när jag lyckas famla mig fram till den efter att jag slagit mig mot både skåp och fötöljer inser jag att vi inte har elektricitet. Ute ven vinden och saker och ting flög runt i trädgården. Storm! Eftersom vi helt enkelt inte ryms alla i vår 150cm breda säng så fick vi dela upp oss. Ava fick gå med F medan jag och Umi trängdes i hans säng. Som tur kom strömmen tillbaka efter någon timme (allt som allt var den borta i 4 timmar) så att jag kunde gå tillbaka till egen säng.

Det visar sig att hela ön drabbats. Nå, nu verkar allt vara back in order och stormen har lugnat sig och vi hade redan lite solsken mellan varven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar