torsdag 20 oktober 2016

Veckan som flög förbi

Alltså vart tog denna vecka vägen? Förra veckoslutet hann vi gå till stranden och ännu samma dag ha en kompis playdate i President's Kitchen garden vilket ju alltid är roligt, men alltså vad svettigt det var. Riktigt sådär ultra svettigt. När vi kom hem, lite väl sent, och F sprang ut med Xima och jag börja skära grönsaker för en snabb middag medan barnen var vrålhungriga så skar jag mig förstås i fingret. Det blödde så in i vassen men det var bara att snurra ett plåster rut och fortsätta med maten. Svetten stritta och blodet rann igenom plåstret. Oh well, F kom hem, alla fick mat och äntligen hade jag tid att kolla på såret. Det visade sig att jag inte alls bara skurit mig lite i fingret utan skurit av en bit av tummen. Alltså inte nån mega stor bit men ändå så att en bit av tippen saknades. Kom på att biten måste vara bland löken som slank ner i såsen.. Alla åt dock tre portioner så en rätt smaklig tumme har jag tydligen.

På söndagen hade vi alla Fs arbetskollegor över på barbecue, vi var väl 14 stycken. Jätte trevlig kväll. Verkligen lyckat. Vi hade fixat med lampor och citronella-olja-eld-lyktor (eller vad man nu ska kalla det) mot myggorna och det gjorde det dessutom jätte mysigt.


Som vanligt har vi gått hela familjen ut och gå på eftermiddagarna. Alltid en succé.





På tisdagen kom får vän Wing från Filippinerna. Så sjukt roligt att ha honom här. Otroligt enkel person att bara umgås med. Det som dock var slött var att nätterna var rätt jobbiga, barnen vaknade stup i kvarten så vi var ganska trötta. Det sköna var att vi inte hade mycket inplanerat utan gjorde allt möjligt men utan krav, stess och tidtabeller. Satsade på umgänge, god mat, promenader och helt enkelt family time.

 



Idag efter att han åkt hann vi gå på familje hundpromenad + min kompis hund Tommy och sedan äta ute. Barnen betedde sig ovanligt exemplariskt.



Och oh yes, nu har vi Sicilien resan bokad. Hurraa. Om en vecka åker vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar