måndag 26 september 2016

Nu far dom med flygplan

Umi har nu förstått det här med att man träffar någon internsivt under en period och sedan far dom, eller man själv, med flygplan och så ses man inte på länge. Han blev så lessen idag när han förstod att farföräldrarna skulle åka hem, med flygplan. Umi åsså åka flygplan grät han. Ita och Aja inte åka hem, inte åka flygplan tyckte han. Jag blev själv helt tårögd när han blev så lessen. Fast han gav dem stora pussar vilket han i normala fall inte ger. När de gått kasta han sig i sängen och drog täcket över huvudet. Lillen! Vi kramades sen länge.

Mina svärföräldrar tyckte nog det var jätte roligt att besöka oss och få vara med barnen. Som bonus blev de väldigt imponerade av Malta. Tror och hoppas de kommer snart igen. Hela besöket gick över förväntan. Inte tänkte jag mig att det skulle gå dåligt eller vara jobbigt men jag var ändå flera dagar med dem medan F jobba så man vet ju aldrig om allt löper smidigt med tanken på barnens rutiner och så, och yes, det gjorde det. Verkligen smidigt! Ava var helt klart the star of the show. Hon stal nog svärfars hjärta. Han kunde inte slita blicken från henne. De tyckte båda att Ava är så aktiv och Umi den lugnare, haha. Det var något nytt! Fast jätte intressant att höra utomståendes åsikter. Man snöar ju lätt in sig i gamla tankar. Visst är det sant att Ava har full fräs på, non stop. Får skriva ett eget inlägg om Ava som 14 månader eftersom det aldrig blev ett ett års inlägg.

Som tur så har mina föräldrar bokat resa och kommer i slutet på November. Det är nog så viktigt att försöka ses så ofta som möjligt för att hålla upp kontakten. Desstu roligare blir det ju dessutom när man kan göra allt mer med barnen. Med Umi kan man verkligen gå på utflykt, man kan diskutera saker och skoja, och Ava är ju alltid nöjd med typ allt och roligt nu när hon går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar