tisdag 30 augusti 2016

Utdrag ur vardagen

- Det är fortfarande varmt, ibland lite för varmt, men för det mesta ganska skönt. Börjar dock lite redan vänta på att det skulle bli några grader svalare, så att man kunde börja stänga av fläktarna hemma och eventuellt ha lite kläder på sig. Alla går omkring halvnakna och svettas.

- Vi har varit på en massa grillfester och det är ju alltid kul. Super att träffa nya människor. Herrejestans vad vi trivs bra med att bo här. Måst säga det! Känns som att livet och vardagen flyter på.

- Umis utedagis blir av! Yes yes yes! Det drar igång nu den 24.9 och sedan är det tre dagar i veckan från kl. 8.30-13.30. Är jätte jätte nöjd. Stället var det blir kräver en hel del arbete men alla är så motiverade att det nog kommer att bli bra. Hon som drar det är också jätte trevlig. Tänker dock också skriva in honom i skolan med start i februari. Kan alltid skjuta upp det till hösten vid behov.

- Har hittat en super sympatisk barnvakt åt Ava. Tanken var främst att separera på barnen lite, så att hon kunde vara ett par timmar med Ava hemma hos oss medan jag kunde fara och göra något med Umi. Andra idéen var också att Ava sku fortsätta vänja sig vara med någon annan vuxen än mig och F, nu när hon äntligen slutat främja. Men nu när Umi börjar dagiset så innebär det ju att JAG faktiskt kunde göra något ett par timmar utan ett enda barn, någon gång i veckan! Känns också bra att ha någon som lär känna barnen som kunde rycka in om något händer eller liknande. Hon kommer idag och ska umgås med oss. Känns super.

- Barnen har varit snäppet mindre i luven på varandra de senaste dagarna.

- Umi har varit förkyld med snuva, hosta, och hög feber en natt men vi andra har hittills sluppit, eller F såg faktiskt lite hängig ut imorse.

- Igår var jag ute och äta med Linda på Indisk restaurang. Så gott och kiva.

- Ava hade precis börjat sova längre, dvs till kl.7.30, tänkte det hade att göra med att hon börjat gå, men sedan vips vaps börja hon sova som en kratta. Vaknade flera gånger, kunde inte somna om, vred sig i timmotal, stöön. Någon natt var det klart två stora myggbett som var boven för hon får såna jädrans bölder av myggbett, stackarn, men de andra nätterna vet jag faktiskt inte alls vad som var orsaken. Varmt e det ju nog, men det har ju inte varit ett hinder förrut. Hon har ju sovit hela nätter sedan c.8 mån. I natt sov hon dock som en sten. Som tur fanns det ändå någon som väckte mig flera gånger under natten, nämligen Xima. Vi hade varit dumma och gett henne ett hundben trots att hon utvecklat en jätte svag mage och inte klarar av ben, men av någon orsak tänkte vi att detta ben sku gå, och det gick också den första natten, men nu förra natten måste hon ut flera gånger. Nu verkar hon dock må bra.

- Jag har träffat några nya vänner som verkar super trevliga. Jätte glad över alla dessa människomöten. Märker att desto mer program jag har, desto bättre mår jag, desto mer energi har jag, desto bättre tålamod har jag, desto mindre skriker barnen och desto gladare är alla.

- Vardagen snurrar på med hundpromenader med Linda, kaffe och umgänge, besök till klubben ett par gånger i veckan, nya bekantskaper, lekparker, stranden och bilfärder till matbutiken när det är som varmast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar