lördag 27 augusti 2016

Killerinstinkt

Den där känslan när man sömnigt staplar mot sängen, redo att kasta sig in i djupaste sömn, men rubbas av att en stor fet kackerlacka rusar mot samma destination, sängen! Nej fy! Här slår min killerinstinkt på och sängar, och diverse små bord, flyttas på tills jag lokaliserat jäveln. Den har ingen rätt att försvinna in i vimlet, i mitt sovrum, och förstöra min nattsömn. Djur, insekter och kräk i all ära men kackerlackan var mycket död innan jag kröp ner i sängen. F hann undra vad i friden jag håller på med men tyckte säkert att det var skönt att inte bli inblandad i denna kamp om liv och död.

Måst dock påpeka att jag inte sett en enda kackerlacka på typ 2 månader, så som tur är detta inte en vardagskamp. Hoppas det förblir så! God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar