måndag 15 augusti 2016

Gäspigt värre

I natt låg jag vaken och vred mig mellan Kl 01-04. Hade en tid i livet som jag hade mycket svårt för att somna och vakade ofta, men nu för tiden somnar jag som en sten och vakar sällan förutom när barnen behöver en. Vaknade i natt av att Ava hade trasslat in sig i lakanet och precis när jag somnat om hade hon nya bekymmer. Sedan var jag klarvaken. Inte en chans att somna om. I morse var jag med andra ord gäspig när Umi tassa runt här hemma just efter kl.06.

På fönsterbrädet i köket: en kruka basilika som växer med grym fart och en skål men härligt goda avokadon, mango, päron, lime och ingefära. Ljuvligt!
Förövrigt har vi haft en super rolig helg. Vi hade min kompis Linda med familj och hund på barbecue på lördagen och det var en såndän eftermiddag som man kommer att minnas. På söndagen besökte vi först President's Kitchen Garden var det blev lek, kaffe och glass. Efter tuppluren gick vi till Lindas på swim & barbecue. Det var en riktigt varm dag så det var med andra ord perfekt. De bor i ett sådant komplex att de har tillgång till pool. Där plaska vi runt i säkert en timme tills alls alla gäster anlänt och sedan smaskade vi i oss allt möjligt gott och umgicks en stund innan barnen drog oss hemåt. Alltid roligt med nya bekanta, simmande och grillning.

Barnen går omkring med varsin vagn och ropar Byyyeeee i kapp. Ava har tagit sina första riktiga steg mellan F och mig. Hon är så stolt. Äta själv med sked är också en hit, går dock sådär.



Trots att jag varit mycket gäspig idag så gav Finlandresan en ny energi. Man behöver ibland en paus från vardagen. Kändes liksom skönt att komma hem in i rutinerna med nyfunnen energi. Vardagen kändes som en dans på rosor, nå ja, mer eller mindre då, men ändå bra. Det som tagit ett par dagar för hjärnan att klicka har varit att bilens blinkare är på högersida om ratten, så varje gång jag velat blinka så har jag knäppt på vindrutetorkarna. Gång efter gång. Sakta med säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar