onsdag 24 augusti 2016

Från skrik och tårar till vrålskratt

Så ser vardagen ut hos oss. Barnen har kul tillsammans samtidigt som de konstant grälar över samma leksaker, river, biter, skuffar och skriker. Får man den ena sysselsatt med något en stund och försöker sysselsätta den andra med något annat så kommer den ena garanterat inom kort och vill ha vad den andra har trots att den egentligen var nöjd. Jag skriver den, för det angår dem båda.

Som bäst är de på sitt rum och ska sova siesta. De vrålskrattar. Riktigt så att skratten ekar och de knappt får andan. I denna stund har det övergått till skriktävling. Ena hojtar, den andra härmar. Vilka intensiva små själar, dessa två.

Vår morgonutflykt var sådan flopp på alla sätt att när vi kommit hem ringde jag Linda och sa att nej nu får du komma och pigga upp mig. Hon kom inom 10 minuter och det gjorde oss alla gott. Barnen hängde fastklistrade på henne och sku visa upp alla husets leksaker (trots att hon är hos oss var och varannan dag) medan jag fick prata av mig.

Här blev det en skrivpaus för skriken övergick till gråt. Umi hade tydligen hoppat i sängen och stött foten. Ava stod spitt naken och viftade med blöjan i handen! Hur lyckades hon få av den? Nu har de dock båda somnat. Nu blir det tvätthängning, diskning och en kopp kaffe för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar