torsdag 25 augusti 2016

Att ha eller inte ha pool

Är jag avis på dem som har pool? Jo visst fasen är jag det. I början av sommaren tänkte jag ännu lite annorlunda. Vad onödigt det vore med två så små barn, jag kan ju inte använda bassängen ensam med dem, för att inte glömma safety issues med en pool i trädgården när man har en 1 & 2 åring hemma som båda kan öppna dörrenMen nu har jag nog lite ändrat mig, eller ja, inte så lite utan verkligen.

Det är sant att jag inte ensam kan plaska i en stor pool med barnen, men F kommer ofta hem 4 tiden så på kvällen sku man hinna plaska hur mycket som helst. För att inte glömma mig och mitt eget plaskande som jag kunde hålla på medan barnen sover tupplur. Herregud vad det sku vara uppfriskande.

Säkerheten då? Ja, där har vi det stora minuset men nog måst det vara möjligt att fixa någon form av staket runt en bassäng, vi är ju inte de enda med småbarn.

Ett annat minus med var vi bor nu är att vi har så hiskeligt många och stora träd att redan med en liten blåst sku poolen fyllas med löv och barr. Förstår nu bättre våra grannar som alla har pool, och ingen några träd, trots att jag värdesätter högt vår vilda trädgård och sku aldrig villa ändra på den. Men en pool alltså.

Vi har ju en minipool som barnen plaskar i varje dag, faktiskt flera gånger om dagen, och det är ju helt perfekt. Precis vad vi behöver men alltid kan man sukta efter lite mer. Gräset ser nog jätte grönt ut där bakom muren, när vattnet från poolen glittrat i solen.


Bonusbild på Ava som vaknat från tupplur och absolut ska sitta på min rygg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar