onsdag 6 juli 2016

Parkerarens dröm!

Vill man riktigt pröva sitt parkerings tålamod så rekommenderar jag starkt att köra till Mater Dei sjukhuset. De gånger jag kört dit tidigare har vi snurrat runt i en kvart och till sist parkerat på personalens parkering. Beklagar för det, måst ju vara skit irriterande för dem. Idag fanns där både parkeringsvakter och polis som frågade ifall jag jobbade på sjukhuset. Borde säkert ha pekat på barnen och sagt yes in child care men så gör man ju helt enkelt inte. Blev hänvisad till parkeringshuset. Fina grejor tänkte jag. Dumt nog hade jag tidigare helt missat detta strålande parkeringshus.

Det var fyra våningar mayhem. Femtiotusen bilar som alla snurra runt och sökte en plats, folk som kasta sig på dem som kom ut från hisset för att få deras plats, bilar som var dubbelparkerade, kan bara önska att de kände varandra och skulle hem samtidigt men något säger mig att det säkert inte var så, och bilar längs med kanterna, i svängarna, i tunneln till nästa våning, ja överallt. Efter 25 minuters (!) snurrande insåg jag att jag bara måst parkera för vår tid är nu. Lämnade bilen som alla andra, totalt förbjudet, mitt i smeten men ändå så att ingen var blockerad av mig.

Vi kom en kvart försenade (jag som just igår sa att vi aldrig är sena...) men ingen brydde sig, förståss. Det är ju Malta after all. Senast fick vi vänta i en och en halv timme på läkaren så detta att vi var lite sena var absolut ingen fara.

Vill du få ut bilen från parkeringshuset så måst du betala exakta summan. Mitt besök blev och kosta 1,65e och jag försökte betala med en 2 euro men genast började maskinen blinka, overload, pay exact sum, jahas, som tur hade jag en massa mynt så det var bara att börja mata in.

Tre människor kastade sig på mig när vi steg ut från hissen. Två var skeptiska till min plats men en viftade av förtjusning och tacka mig som att jag vore jesus själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar