måndag 4 juli 2016

Hur gick det med hälsokuren?

Jag skrev i april att jag funderade göra någon form av hälsokur. Inlägget hittar ni här. Hur gick det då, så här 3 månader senare! Alltså bra! Jag skrev upp vad jag åt i nästan en månad. Det att jag skrev upp gjorde att jag lättare sa, äh nej, detta är onödigt, jag behöver faktiskt inte 4 bitar choklad just nu bara för att barnen somnat siesta utan jag tar dem helre på kvällen. Och jag insåg att en större smörgås på morgonen räckte, behöver inte två av ren vana. Jag uteslöt absolut ingenting men åt mer medvetet och färre ostsmörgåsar. På en månad, eller redan innan en vecka, blev jag av med degigheten och svullnaden och som bonus -2,5 kg. När vi hade gäster skippade jag att skriva upp och gick upp ett kilo men tappade det snabbt efter. Jag slutade även skriva upp vad jag åt för ville inte att det sku bli för stor fokus på det hela men vikten har hållits nere, dessa -2,5 kg. Har varit jätte nöjd och känt mig hemma med kroppen. Du och jag, kompis!

Nu måst jag medge att eftersom jag tillät mig allt så tog jag ofta EN bit choko med kaffe på dagen, men denna bit blev plötsligt mer än en, utan att jag ens märkte (för jag skrev ju inte mera upp), så trots att vikten hållits så känner jag mig lite svullen igen. Kan inte skylla enkom på chokladen men det har faktiskt blivit lite väl mycket choklad på sistone så, så som jag sa, allt med måtta, även chokladen, så nu får jag ta mig själv i kragen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar