onsdag 13 juli 2016

Fragment från vardagen

Ofta stannar jag upp och tittar mig runt, suger in minnen. Något man allt för ofta gör precis innan man flyttar bort någonstans ifrån. Trots att vi inte har några planer alls att flytta från huset eller Malta så tänker jag ofta på det och tittar mig runt lite extra. När man kommer hem från en sen hundpromenad och svänger in på vår gata finns där ett stort palmträd vid solnedgången. En mäktig syn och något jag aldrig kommer att glömma. Måst ta en bild från detta ställe en kväll. När man stannar upp och tittar på palmen hör man samtidigt palmträdensblad prassla i vinden. Ett ljud man aldrig tröttnar på.

Vår vardag är ju som en lång semester. Det är över trettio grader varmt varenda dag, vi lever i minipoolen eller på stranden och hemma är alla halvnakiga. Vi äter massa frukt och på kvällen tar F och jag ett riktigt kallt glas vitt vin. Så himla skönt!

Vår trädgård, en liknande kommer vi nog säkerligen aldrig att ha! Älskar att pyssla i den samtidigt som den är så vild och stenig, med alla kaktusar, stenblock, ödlor och mina fina krukor. F har tagit fina bilder på barnen.



Igårkväll var jag ute med en kompis, på Reggae bar i Sliema. Yes, va kul! Maten god, drinkarna fantastiska och vi hann prata. Trots att vi ses nästan dagligen så hann vi gå igenom enormt mycket på några timmar, något som vi annars inte hinner på grund av barnen, helt enkelt.


Kommer att komma ihåg denna sommar med värme! Vi har det så himla bra! Vi är friska, barnen är glada, jag är glad att få vara hemma med dem, F får dyka och tillsammans har vi det så bra. Que bueno!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar