torsdag 30 juni 2016

Tack facebook!

Måst prisa facebook lite. Innan vi flyttade till Malta gick jag med i olika FB grupper, så som föräldrar på malta, suomalaiset maltalla, äidit matalla osv. Jag frågade finska gruppen om tips angående flyttfirmor och fick jätte vänliga svar. I föräldragruppen frågade en om barnvagnar och vi märkte att flera sku flytta ner just i mars så vi bildade en separat grupp, och har sedan träffats flera gånger. Jätte trevliga familjer. En av dem var här hos oss på midsommaren. Idag har jag just haft 4 finska mammor med barn hos oss på playdate. Alla, igen. jätte trevliga, sådana som man gärna träffar igen! Nog är det ju otroligt att det finns såna sociala medier via vilka man kan relativt lätt skapa nya kontakter och få riktigt goda vänner.

Min mamma brukar alltid säga, att ja, tänk om det funnits sånt när de bodde med småbarn utomlands. Min pappa jobbade långa dagar och reste mycket, min mamma kunde i vissa länder inte språket och inte hade de heller telefon. Visst är man ganska isolerad. Nog är det i dagens läge så jätte mycket lättare att flytta och helt enkelt hålla kontakt med familj och vänner och för att inte glömma också skapa nya kontakter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar