onsdag 20 april 2016

To vattna or not to vattna?

Solen gassar och trädgården behöver vatten men den egentliga enda tiden som det passar mig att vattna är mitt på dagen när det är som varmast och då lär det inte vara skonsamt för plantorna. To vattna or not to vattna? Är vatten mitt på dagen bättre eller sämre än inga vatten alls? Kanske om man bara sprutar på grenarna, inte på själva bladen då? Det måst ju ändå vara OK? Hittills har jag vattnat mitt på dagen både blad och grenar men kanske jag får lov att låta bladen vara? Är som sagt ingen gröntumme direkt men tycker det är kul att hålla på.

3 kommentarer:

  1. Jag brukar vattna på kvällen då solen inte är så stark mera.

    SvaraRadera
  2. Och sen såg jag att du hade skrivit att det passar bäst att vattna på dagen. Hmm svårt det där! Men att helt låta bli tror jag e sämre, så kanske vattna ändå..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo precis, har nu vattnat marken vid trädens och buskarnas rötter, det måst väl vara bra? :) Helt omöjligt att vattna när barnen är med, eller ja med Umi går det ju bra men Ava kryper runt och äter ogräs och småsten om man inte har stenkoll, eller kastar sig ner för stenblock... huuuu

      Radera