torsdag 28 april 2016

Det här med vänner, växter och hundar

Min nya vän som jag träffade under en hundpromenad som bor 100meter från vårt hus, som har baby och hund, har blivit en riktigt god vän. Vi träffas nästan dagligen och umgås i timmotal. Så fantastiskt att ha en sådan vän precis bakom knuten och att vi träffades! Tänk hur lätt det kunde ha gått att vi aldrig träffats för nu var det ju verkligen av en slump, eller kanske öde? Ja, inte vet jag, men känns super. Om en vecka åker hon dock bort för fem veckor, buuuu, det blir så tråkigt men som tur får vi besök under tiden!

Hon hämtade idag alla deras växter, typ 15 krukor, stora som små, till oss på skötsel för här finns det ju minsann plats, så nu känner jag mig som en crazy garden lady som har en massa växter, träd, blommor och krukor titt som tätt. Jag placerade ut dem i trädgården enligt vilka som behöver mer skugga och vilka som tål starkt solsken och sedan gick Umi och jag runt och gav en välkomstdrink åt var och en. Tror de kommer att trivas i sin nya miljö.

Deras hund behöver också skötsel under två veckors tid, resten av tiden kommer den att vara med deras grannar som älskar den och känner den väl (hela tiden går ej för de är på resa). Funderade av och an om jag sku erbjuda mig att hålla den här men beslöt till sist att det inte går. Hunden är visserligen stor men har ett otroligt lynne och jag är bombsäker att det inte skulle vara några problem med varken barnen eller Xima (de umgås ju också så gott som dagligen) men nog med Philippes katter. Hunden älskar alla hundar och människor men får sputnik av katter och förvandlas till monsterhunden och gör allt i sin förmåga för att ta livet av dem. När jag berättade om mina tankar till min vän så bekräfta hon att nej, helt otänkbart att den kunde vara hos oss pga katterna som går igenom vår trädgård för att hoppa upp till Philippe genom det öppna fönstret. Xima är ju också fruktansvärt intresserad av katterna men flyger ju inte på. Finns nog en risk att det annars också sku ha blivit lite väl mycket liv i luckan med barnen, hundarna och då katterna att hålla utkik efter. Hon hittade dock ett trevligt par som kommer att ha den så det känns bra.

Har inga bilder, ännu, på alla nya plantor men nog av Xima och Tommy.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar