torsdag 21 april 2016

Att förtjäna en restaurang cokis

Har ringt runt till olika försäkringsbolag (för bilen) medan barnen sover. Tycker sånt är lite småjobbigt för att vara ärlig. Intressant nog tycker jag inte alls det är jobbigt när det är inom ramen för jobb, då ringer jag minsann till vänster och höger, på olika språk och talar med myndigheter, tullen, företagsskatt osv men när det kommer till egna grejor känns det alltid lite småjobbigt och man skjuter upp det så långt det går. Men hur som haver så fick jag det gjort så nu förtjänar jag en restaurang cokis. Ja och sådan får man hemma! Passligt nog fanns det äkta cokis glas här i huset.


Cokis i ett glas med is och citron påminner mig om semester och sånt som man får på restaurang. Vi hade sällan cokis eller annan läsk hemma som barn och ute åt vi också sällan, har jag för mig, så när man fick restaurang cokis, ja då var det minsann festligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar