måndag 22 februari 2016

Flyttirritation

Har vi sån? Oh yes, visst finns den här mellan varven. Förvånandsvärt bra tycker jag allt gått men ibland bubblar det nog över, och ganska ordentligt. Man känner ju sig som årets förälder när irritationen går över barnen. Ush nej, inte kul. Min mamma råkade ringa just vid ett sådant tillfälle idag på förmiddagen och fatta snabbt galoppet så de, mina föräldrar, kom efter båda barnen och tog ut dem till lekparken en timme, eller var det till och med två. Guld värt, alltså! Efter några ordväxlingar fick vi himla mycket gjort. Sjukt vad effektiv man blir när barnen är annanstans. Det var så win win, vi fick det mesta gjort, barnen fick vara ute, dessutom med mommo & affa, och mina föräldrar tyckte hoppeligen det var kul att henga med de små banditerna.

F och jag har dock blivit bättre i samband med flytten att säga till varandra om sådant som är irriterande utan att bli sura, sådär påriktigt, och långsinta. Man hinner ju inte med sånt och dessutom handlar det enkom om smått tjabbel. Är så nöjd att vi nu är inne på de sista dagarna av fixande och flyttande. Det är liksom nu det händer. Ah, och snart är det över. Sen får man ta itu med upppackande efter ett par veckor på Malta. Det känns ju dock kul att försöka finna en plats för alla grejor, i vårt nya hem, som vi inte ännu känner till. Spännande! Finns även en piku liten chans att vi fått tag i ett litet hus med trädgård. Vågar egentligen inte ens viska om denna sak för önskar himla mycket att det blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar