torsdag 25 februari 2016

Flytta till Malta - part I done!

Igår for grejorna så nu kan man pusta ut lite. Dessutom mycket lättare att se det som är kvar, vad som ska i kappsäckarna och vad som ska lämnas i Finland. Umi sover oroligt, reagerar kanske på flytten. På dagarna är han som vanligt men på nätterna är han vaken, orolig och vill ha sällskap. Vi hade sovit asdåligt natten till igår och var helt dimmiga i huvudet hela dagen. Mina föräldrar tog ut barnen under tiden vi packa den stora lådan. Eftersom vi bor i höghus så måste lådan packas nere eftersom den inte ryms genom en vanlig dörr och väger dessutom hundratals (?) kilo. Packande av lådan sku ha varit mycket svårt med barnen eftersom vi båda behövdes. Jag fick till sist sitta på lådan för att få locket platt, hehe. Hur som haver så fick vi allt packat, barnen hade haft super roligt och vi tänker på hur vi fixat det utan hjälp.

En del av lådorna
Idag bjöd mina föräldrar oss på lunch på Mama Rosa. Det var F's födelsedagspresent. Jätte gott och barnen betedde sig så vi kunde lämna restaurangen med hedern i behåll. Gjorde gott att komma ut en sväng mitt i packande. Som bonus duscha vi alla, F raka sig, jag klippte Umis hår och Ava fick på sig festkläder. Nu låter det som vi är riktiga grottmänniskor men så har vi faktiskt lite känt oss på sistone. Kolla håret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar