tisdag 23 februari 2016

Det vi haft


Ligger och väntar på att familjen ska vakna. Små grymt hörs mellan snarkningarna. Som vanligt kommer jag fram till en massa på småtimmarna eller tidigt på morgonen. All fokus har legat på det praktiska och vad som väntar på oss väl framme så väldigt lite har jag hunnit tänka på hur vi haft det här. Lite på två år har vi bott i Finland i en lägenhet vi trivts i väldigt bra, i samma hus som min syster. Detta har lett till massvis av spontana kaffestunder! Två barn har vi fått! Ja, det är ju givetvis det största med vår Finland tid. Nya vänner, riktigt goda sådana, har jag fått! Sedan -95 (vågar jag tippa) är det första gången min syster, min bror, mina föräldrar och jag bor i samma land. Alltid har det varit minst en, oftast fler, på språng. Och visst har vi umgåtts o fint har det varit. Lite nostalgisk blir man ju givetvis men det hör ju också till. Vad är bättre än det egentligen, då vet man att man haft det bra när man går vidare. Och ja, bo i Finland också, det var ju en tid sedan för mig och nytt för F. Summa sumarium har vi haft det bra och med glädje och goda minnen flyttar vi vidare. Nu börjar Ava vakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar