måndag 11 januari 2016

Börja måndagen med ett morgonbad

Vaknad kl 05, ammade, barnet somnade om men jag låg och vred mig en stund. Hade sovit gott sedan kl 23 så svårt att somna om. Efter en stund tog jag fram telefonen och knapprade lite på den, läste nyheter, kollade bloggar, instagram och facebook. Insåg snabbt att jag inte kommer att somna om och eftersom resten av familjen sov vidare så steg jag upp och tog ett bad. Så himla skönt. Varför gör man inte det oftare? Vilket harmoniskt sätt att börja en vecka. Nu sitter jag här, klockan är halv åtta, rummet fylls som bäst av kaffe doft och känner mig redo för vardagen.

När jag låg i badet tänkte jag på Karin, min sudievän och min brors fru, som börjar jobba idag efter ett års mammaledighet. Undrade vilken tid hon steg upp idag, är hon månne nervös och vad har hon för morgonrutin. Kanske lite som att fara på nytt jobb, man är sådär positivt nervös. Fast när man återvänder till gammalt jobb så kommer man säkerligen ganska snabbt in i de gamla banorna. Hoppas hon har en bra dag.

Idag börjar parken igen. Mina föräldrar var igår med Umi och lekte i parken, där i hans park. Där var inga andra barn och leksakerna var ju borta men ivirig hade han varit och ville verkligen inte komma bort. Min mamma fick bära en gråtande och mycket osamarbetsvillig pojke bort efter en och en halv timme kylan. Tror med andra ord att han kommer att vara super glad över the return of the parkvardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar