måndag 11 januari 2016

Att åka bräde efter nio års paus

När jag var tonåring åkte jag super mycket snowboard. Vi hade c. 15 minuter till närmaste backe så vi (min bror och jag och våra vänner) åkte flera gånger i veckan, varje vecka, hela säsongen. Sen förstås helger och sportlov etc. Det aktiva åkande tog väl slut när jag flytta till Åbo och studera. Tog nog mitt bräde med till Norge 2004 när jag bodde där ett år och då åkte jag nog en del, men inte så mycket som jag önskat. Liftbiljetterna + tåget till backen var minsann inte gratis. Jag åkte dock så ofta studiebudgeten och tiden (jag studera och jobba) tillät. 2007 åkte jag senast. Min bror och jag åkte till Himos över en helg. Vi åkte som fan och hade så jädrans sjukt i alla muskler. Men roligt va det ju.

Nu har vi varit i Finland i två vintrar men den första så var jag smällgravid och den andra var jag också gravid, dock inte långt men det blev helt enkelt bara inte av. Någon vecka sedan såg jag på en loppis grupp på facebook att en kvinna sålde sitt bräde för 50e. Eftersom mitt bräde är i Paris men jag nog har allt annat dvs boots och kläder så slog jag till. Tänkte att eftersom det var såpass billigt så gör det inget om jag endast åker ett par gånger. Igår gjorde jag premiär. Och det gick så sjukt bra. Kändes som om jag åkt igår. Var inte alls styv och stel eller ovan eller på något vis osäker utan det gick som bara den. Va kul! Gissa om jag blev ivrig att nu åka så mycket som bara F orkar vara med barnen, hehe. På bilden ser ni min bror med sin fem åriga dotter som är verkligen duktig på att åka och ja, jag är ju där också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar