torsdag 17 december 2015

Hip hip hurraa!

Idag fyller jag år, yes, blir 36. När jag fyllde 34 och inte ännu hade barn (var ju dock gravid) kunde jag inte i min vildaste fantasti tro att jag två år senare sku ha TVÅ barn. Jag hade nog tänkt mig att jag två år senare sku vara tillbaka på jobb i något Väst Afrikanskt land men tji fick vi. Härligt så! Ava fira mig mellan kl.03-05 i natt så lite gäspigt i morse men fick sång, kaffe och present i sängen. Umi undra nog lite vad som hände när F satt igång och sjöng och Umi fick hämta presenten men bra gick det, hehe. Fick en ny telefon! F hade beställt en ny Nokia Lumia, en med dual sim kort så att jag kan ha både mitt finska och mitt maltesista kort i samtidigt. Toppen! Känner mig som ett barn med ny leksak. Massa att pilla på och installera. Och snacka om öde. Har haft min gamla Nokia Lumia i 3 år (fick den också i födelsedagspresent av F) och den har varit med i tropiken, i öknen och klarat av småbarns händer men idag, 5 minuter efter att jag stoppat i batteriet i den nya telefonen så sprack skärmen. Så sjukt märkligt. Lite som att den segt hållt sig i liv till bittra slutet. Ikväll kommer familjen och firar. Nu ska jag njuta av min dag och min nya telefon, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar