lördag 28 november 2015

Everyday life

Dagarna går och veckorna flyger förbi. Ja, så känns det. De senaste dagarna har jag kämppat med verkligt svår allergi så fått springa hos läkare, på blodprov osv osv. Börjar nu faktiskt lätta så det är något otroligt skönt. Kunde till och med gå på babysim i morse. På tal om simmet så har Ava tyckt att det är kul och orkat hela halvatimmen (ofta är man ju kortare de första gångerna). A och O är ju att hon ätit 1-2 t innan och sedan hunnit sova så att hon just vaknat innan man börjar simma. Idag vaknade hon i omklädningsrummet. En övertött eller hungrig bebis är ingen succé. Umi gick lite på övervarv idag, snäppet till hysteri, så det var omöjligt att alls kommunicera eller få hans uppmärksamhet på något, utan han bara plaska och skrek, dock av glädje, som en galning hela halvtimmen. Pust! Men nå huvudsaken är väl att de båda hade kul. Nu sover de så nu får F och jag pusta ut.

Imorgon blir det julbasar i parken där Umi går. Jag har varit med och organisera, och imorgon skall jag stå i cafét. Kanske man får fjutt på julkänslan? Igår hängde jag upp en julstjärna i fönstret här hemma och visst ger det mysigt sken i mörkret. Förövrigt rullar vardagen på och syskonen fjantar som man kan se i videon. Dom är ju bara för gulliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar