fredag 21 augusti 2015

Varma dagar, vänner, tur till landet, flunssa och sömnlöshet

Ja rubiken sammanfattar våra senaste dagar. Varmt och skönt har det varit. Trots att vi har riktigt sabla hett inne så njuter jag ändå av blå himmel, värme och sol. Gäller att tanka innan hösten, trots att hösten är en av mina favorit årstider. Umi har varit 2 dagar ensam i parken och det gick strålande. Visserligen var han inte längre än lite på en timme båda gångerna men han hade lekt och haft kul. Jätte skönt att det gått så bra. En eftermiddag åkte vi till lande och njöt av en god lunch med mina föräldrar medan båda barnen sov, lyx alltså. Resten av eftermiddagen spenderade vi nere på stranden. Så skönt.

Under natten vaknade dock Umi ett par gånger och grät hejdlöst, som om han hade mardrömmar. På morgonen var han snorig, men vi tänkte att det eventuellt berodde på allt gråtande och han fick ändå fara till parken en timme för Ava hade 4 veckors läkarkontroll. I parken var han nöjd och glad så på eftermiddagen åkte jag ännu och träffa några vänner, med båda barnen. Jag hade dock varnat dem att han är snuvig för man vill inte smitta ner någon. Det gick igen hur bra som helst att vara med båda men Umi fortsatte snora och det blev bara värre. Han hade dock inte feber eller hosta utan bara snuva. Igår natt somnade han bra men vaknade några timmar senare och grät och grät. F var med honom i flera omgångar långa stunder. Jag hade redan gått och lagt mig med Ava men vaknade till. Gav honom panadol men inget värka hjälpa, han var otröstlig. I ngt skede (efter flera timmar) tappade F konceptet så jag tog över. Efter någon timme, dvs kl.03.30 somnade han äntligen, men 04.30 vaknade Ava som var hungrig och kl.06 var Umi igen vaken. Så idag har det minsann varit gäspigt. Gick ut med hunden på morgonen och tänkte på hur härligt det är att ha ordentlig natur runt om, istället för att traska i betong djungel.

När Umi somnade om på förmiddagen så tog jag Ava med mig, stoppade henne i armhålan var hon trivs bäst, och lade mig och sov i en och en halv timme. Gudomligt. Umi har varit pigg och glad trots minimal nattsömn men på ett par timmar har han redan börjat andas sämre så vi hoppas nu att vi hinner hejda något värre med hemmedicinering enligt rekommendationer av läkarna. Han har börjat få ventoline var tredje timme och flixotide 3 gånger per dag, samt panadol för eventuell tandsprickning för han dräglar som en gammal golden retriver.

Pigg sjukling i pyjamas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar