måndag 3 augusti 2015

Vardagen snurrar på

Vi var på vår första familje outing på lördagen, dvs 8 dagar efter snittet. Vi gick med vår nya syskonvagn till en park var Umi fick leka och Ava sova. Det var skönt att komma ut, annat än till hälsostationen. Hemvägen var dock påfrestande, det var uppförsbacke hela vägen och fy fan vad jag var slut, och då är det inte mera än 1 km. Det spände i magen, i höftena och tog ont i ryggen. Efter en stunds vila när vi kommit hem var smärtan dock borta. Jag har förrästen inte använt panadol mera efter att jag fick bort stygnen, jätte skönt.

Igår gick vi en sväng till mina föräldrar och sedan kom min mommo på besök. Hon tyckte det var roligt at följa med action i aphuset. Umi och Xima lekte med en tennisboll och till och med Ava var vaken. Hon sover fortfarande största delen av dygnet.

Jag var idag igen på hälsostationen för att kolla upp såret och det såg riktigt bra ut så F har gjort ett bra jobb i helgen. Ännu är det öppet men hälften så mycket som på fredagen och inga tecken på infektion. Vi ska fortsätta med samma skötselprocedur ännu i ett par dagar.

Svärföräldrarna kommer från Frankrike på tisdag kväll och stannar till söndag morgon. De fick en fin kontakt med Umi när vi var hos dem i april och sen dess skypar F ofta med dem så att de får se Umi så det blir roligt att de får träffas igen. Stora händelsen är givetvis Avas ankomst men hon är ju inte så social ännu så det är nog Umi som bjuder på underhållningen. Mina föräldrar har erbjudit att de kan bo hos dem eftersom de själva är på lande så svärföräldrarna får ett hus för sig själva på gåavstånd från oss. Det är ju helt perfekt. Då kan vi umgås hela dagen men både de och vi kan dra oss tillbaka till natten. Det sku givetvis gå att de sover hos oss på soffan men visst är det betydligt skönare, för alla, såhär. Ska bli riktigt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar