lördag 15 augusti 2015

Everyday stuff

Vardagen rullar på, inget riktigt spännande att rapportera. Allt snurrar runt barnen och att få allt att löpa mer eller mindre smidigt med alla så nöjda som möjligt. Idag var jag och båda barnen i bilen kl.09 och åkte iväg till en lekpark var vi träffade 3 av mina vänner med barn. Barnen fick leka och springa och till sist hade vi picknick. Härligt och vädret var strålande. Jag kände mig igen mycket duktig som kommit iväg med båda, på egenhand. Bra gick det igen, tack vare att Ava sov igenom träffen, som tur, för Umi han sprang till höger och till vänster.

Ava sover fortfarande bra på dagarna och mindre bra på nätterna men sakta med säkert blir det lite bättre. Hennes "kvälls gnällighet" som oftast är mellan 23-02 börjar lätta tack vare gymnastik dvs trycka benen mot magen rörelser så att hon pruttar en massa. Det jobbiga med gnälligheten och att hon vill bli buren och skumppad är att det infaller så sent men nå, det goda är att vi som oftast har kunnat äta middag tillsammans med Umi i lugn och ro medan hon sovit. I natt sov jag kanske 5-6 timmar i olika etapper vilket definitivt är bättre än 2. Då när man sovit 2-3 timmar och ska orka med vardagen så ser man lite i kors. Mina flesta dagssiesta försök har dessutom gått åt skogen av diverse orsaker. Fattar inte att man alls funkkar som människa och dessutom kan konversera med folk.

Umi verkar trivas i parken så det ska nog gå rikigt bra att lämna honom där någon timme per dag.

Ava växer fint, igår på 3 veckor kollen var hon 3,9 kg och 53,5cm. Hon har också börjat fokusera blicken bra och kollar på grejor runt omkring sig.

Jag har börjat promenera Xima dagligen och igår gick vi 2,5 km. Uppförsbacken hem kändes fortfarande lite tung men annars gick det riktigt bra.

Imorgon fortsätter babysimmet efter sommarpausen. F och Umi kommer att gå tillsammans. Hoppas han tycker det är lika roligt som på våren.

Och ja, hade redan glömt. Ava och jag var på cocktail party på torsdag kväll. Jag jobbade våren 2008 som CIMO praktikant på Villa Karo (finskt-afrikanskt kulturcenter) i Grand Popo, Benin. De samlade nu alla praktikanter från åren 2004-2015 för en träff, cocktail party och middag på restaurang. Vi deltog bara i cocktail delen men jätte roligt var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar