fredag 3 juli 2015

Husband deluxe

När vi var på bröllopsresa i Japan sommaren 2013 så köpte jag en svart huppare som jag använt massor. Den var både tunn, stretchig och jädrans skön i alla olika klimat. Den blev snabbt min favorit tröja. Förra sommaren när vi var på Baltic road trip så tappade jag den. Jag hade stoppat den i vagnen medan vi var och promenerade i Vilnius, och den måst ha fallit ut i någon av de branta backarna. Äsch vad det harmade mig. För det första är jag inte sån som tappar eller glömmer saker o ting efter mig och för det andra var det ju min favorit huppare. F som är en mycket omtänksam man tyckte det var såpass tråkigt att jag förlorat den så han satt igång processen att hitta en ny. Man kunde inte bara beställa en på nätet, det sku ju ha varit för lätt. Han kontaktade en vän i Tokyo som lovade gå med referensen till butiken, köpa den och skicka den. Det drog dock ut på tiden på grund av att han hade fullt upp med jobb så när han äntligen kom så långt så fanns den modellen inte mera. Vintern gick och det blev vår. F gav dock inte upp utan efter en massa googlande hittade han nyligen en butik i England som faktiskt hade den modellen och det var möjligt att beställa via customer service. Igår ringde delivery mannen som sade att han stog utanför vår trappa med paketet, men vi är ju på landet, så vi chansade och fråga om han kunde ringa på hos min syster som bor i samma höghus. Emot alla odds var min syster hemma, hade precis kommit hem någon minut innan och skulle ut igen någon minut senare. Så nu äntligen får jag "tillbaka" min huppare. Kan tänka mig att jag kanske inte kan använda den nu genast med min förstorade kroppshydda, trots att tröjan stretchar, men snart! Husband deluxe minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar