tisdag 9 juni 2015

Moderskapsförpackningen kom på posten!

Idag fick jag hämta ut moderskapsförpackningen och ojojoj vilka fina grejor alltså, inte bara gulliga utan bra material och snygga dessutom! Fick ju inte en när jag väntade Umi eftersom jag inte hört till Finländska socialskyddet tillräckligt länge (var utskriven 5 år) och kommit till Finland endast 2 månader innan beräknad tid. Har ju nog sett och förstått vad en sådan låda innehåller men att få öppna en helt själv och inse att alla dessa grejor är till vår familj är ju helt fantastiskt, och att ALLA blivande mammor får en sådan, om man vill.

Bild från FPA hemsida
Visserligen fick vi en sådan låda av min brors familj till julklapp, innan Umi föddes, eftersom de visste att vi inte var berättigade till en officel FPA låda. De hade samlat ihop en liknande sats kläder och grejor man behöver med en bebis! Vilken super present det var! Julklapps tips, haha!

2 kommentarer:

  1. Oj så spännande :). Jag var riktigt överraskad av hur kivoga flera av plaggen var. Lite roligt också och se flera bebisar med samma halaren på rådgivningen t.ex.

    Hälsar,
    Heidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo det kan jag tro :) Verkligen fina grejor i lådan!

      Radera