torsdag 4 juni 2015

Dröm vs vaken

Knäppgöken (alltså jag) har haft så jäkla verkliga drömmar sedan Umi föddes. Så att jag vaknar och kan inte urskilja mellan dröm och vakentillstånd och det handlar alltid om att jag söker Umi eller något liknande. Det leder till att jag i yrvaket tillstånd går runt i lägenheten och söker honom under bordet eller i skåpet (!) eller torkar "dynan runt munnen" för jag tror det är Umi som dreglat. Har skrivit om det tidigare här och här. Nu har jag inte haft sådana drömmar på några månader faktiskt förrän i natt. Vaknade och undrade var han var för jag "visste" ju att han hämtas till vår säng, vilket aldrig sker för han kan inte somna om med oss, så han sover alltid i egen säng, sedan typ 6 mån gammal. Hur som helst så visste jag då att han var där men var försvunnen så istället för att direkt gå till hans rum och kolla sängen så börja jag söka runt i lägenheten, ja under bordet, bakom soffan, ja ni förstår inte speciellt logiskt. Nå det visade sig ju att han sov lungt i egen säng. En stund senare vaknade jag av att han spyr ner hela bokhyllan, vilket också är mycket osannolikt eftersom bokhyllan inte finns i hans rum, men i mitt sinnestillstånd var han ännu på fri fot så nu drog jag en ny runda runt hemmet och sökte honom. Underligt nog var bokhyllan varken nerspydd eller Umi på fri fot. Goda nyheter är att han sov hela natten utan en enda väckning.

Knäppgöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar