tisdag 16 juni 2015

Dagar på lande

Ganska lite att rapportera från landet förutom att vi har det skönt. Umi har fortsatt med att sova nätterna igenom så hoppas att den sömnlösa fasen på ett par veckor tog slut. Han får också mindre sur attacker som han plötsligt började få c. en månad sedan. Han känns mer harmonisk och jätte glad. Härligt! Imorgon ska jag träffa en kompis från Åbo som jag inte sett på närmare 10 år. Ska bli super kul. Sedan blir det en sväng till mödrarådgivingen för rutin kontroll och sedan närmar sig midsommaren. Vi ska fira (firar man midsommar eller spenderar man den?) på landet och tutta på en stor eld med gamla kvistar osv och grilla korv med mina föräldrar. Börjar redan bli tradition! Vädret är förövrigt helt perfekt (ja kanske nu inte regnet) för här på terassen som är i solen känns +16 riktigt passligt skönt medan +25 blir på gränsen av för varmt. Nåja, ok några grader varmare kunde det faktiskt vara för vattnet är ännu också bara +10 så jag har inte ens ännu doppa mig i år och det är sant att när solen går bakom moln så blir det snabbt kyligt och tröjorna får dras på igen. Ok, så jag tar tillbaka att vädret är perfekt trots att vädret är skönt för en kropp som expanderar men lite varmare kunde det faktiskt vara. Nå men va fan, en fågel flög som bäst förbi och sket på mig! Träffade glasögonen, den jäkeln.

3 kommentarer:

  1. Hahahha! Alltså jag flinar åt fågeljäkeln som sket på dig :) hoppas dagen annars va bra! Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Länge sedan jag blivit träffad! F mena att det betyder god tur så vi spela genast på lotto, haha!

      Radera
  2. Hehe, skrattar också åt fågeln. Det var en duktig prickskytt! Och vitsit vad det var härligt att ses! Hoppas verkligen att det inte går 10 år igen till nästa gång! Kramar!

    SvaraRadera