lördag 2 maj 2015

Gnäll

Valborg och första maj har vi spenderat på landet med mina föräldrar och sedan joina min systers familj. Jätte skönt att vara ute i naturen men urk vad jag varit täppt. Blev ordentligt täppt redan innan vi kom hit, ögonen rann och var irriterade, näsan rann samtidigt som den var täppt och huvudet bankade. Misstänker någon pollenallergi fast jag inte brukar reagera så värst på det. Jag både såg och kände mig eländig. Andra dagen började jag dessutom ha ont i musklerna och halsen, kanske ändå en förkylning eller ännu bättre, en saftig blandning av pollenallergi och förkylning. Jag gick och la mig tidigt för här sku det vilas. Just samma natt sov Umi som en kratta, vilket händer ytterst sällan numera. Kliade sina vrister och händer, grät och dreglade litervis så vi fick byta lakan. Säkert en kombination av kliande och nya tänder så han fick panadol men kvicknade till av det så höll sig vaken till Kl. 02 och kvart i sex så börjades det igen. Gnäll gnäll, men ja man blir helt slut när man själv inte är i toppform. Skönt har vi, trots detta, haft det och god mat har vi ätit. Umi har också njutit av allas uppmärksamhet. Idag åker vi hem och hoppas att Umi får en god natt och att min allergi/förkylning ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar