tisdag 5 maj 2015

En natt på sjukhus

Min pollenallergi var nog ingen pollenallergi för både Umi och F är förkylda så jag smittade nog ner hela högen, eller ja, kanske det först var pollen men slutet var nog en förkylning, kan jag konstatera nu. Anyways i förrgår fick Umi snuva, inget värre och igår börja han hosta lite, inte heller något grymt. Ingen feber, åt bra och lekte som vanligt. Idag börja det rossla från lungorna. Jag hade fixat en läkartid på hälsostationen för att göra efterkollen på öronen, vilket vi inte ännu gjort pga resan. Detta var alltså idag på dagen. Öronen såg bra ut så samtidigt bad jag läkaren lyssna på Umis rosslande andning. Njä, inte så farligt var domen. OK, skönt att höra fast underligt mycket rosslar det ju nog för att vara ok. Men ja ok. Vi åkte hem, lekte, åt, sov siesta och jag gick och promenera med min mamma och Xima. När jag kom hem hade Umi riktigt svårt att andas och rosslade verkligen mycket. Vi beslöt att genast åka och se vad de säger på Jorv. De tog direkt emot oss, förbi kön och gav genast diverse mediciner för att underlätta andningen. De tog också blodprov. Ett par timmar senare meddelar läkaren att det nog blir övernattning på avdelningen. Blodproven är negativa, han har ingen feber men andningen är inte alls ok. Läkarna menar att Umi säkert fått min förkylning och att hos honom så påverkas genast lungorna. Nu har han fått massvis med olika mediciner och sover gott. Jag ligger här på golvet och hoppas natten blir OK.

1 kommentar: