söndag 12 april 2015

Valletta

Malta slutar inte förvåna oss, idag körde vi till Valletta efter frukost date med Marko, Fs vän, vilket förövrigt inte bara var trevligt men intressant eftersom han kunde ge inside aspekter om boende, jobb möjligheter, byrokrati osv. Vi hade inte direkt ett mål med vad vi ville se i Valletta utan snarare ströva runt. Vi hittade "gamla stan" - tror jag att man kan kalla det, parkera där och började gå runt. Det visade sig vara ett bra beslut för redan gatorna, byggnaderna, dekorationerna och alla små detaljer erbjöd en massa underhållning. Det var verkligen fint, och igen kändes det som om vi vore nånstans helt annanstans än i det vi hittills sett i Malta. Dessutom såg vi bara en bråkdel av Valletta så en massa att åka tillbaka till. Atmosfären var också annorlunda och man riktigt kände att det var en huvudstad. Härligt väder hade vi också.








Efter lungt strövande runt var det dags att åka hemåt, men påvägen slogs jag av en lust att inte gå in i den kalla lägenheten mitt på vackra dagen så när vi kommit fram till Mellieha gick vi istället och åt lunch vid havet. Umi fick även sin lunch där. Det fungerade bra.

Super dag med en massa program så både Umi och jag sov i 1 1/2 timme på eftermiddagen, ah va skönt. Jag har blivit en baddare på att sova på dagen sen vi kom till Malta. Härligt! På kvällen gick vi ännu på restaurang så jag måst verkligen lyfta på hatten åt Umi hur fint han orkar med allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar