måndag 27 april 2015

Stokke Tripp Trapp Stol

Matstolen vi har är från mina föräldrars lande och den skall så småningom föras tillbaka dit, inför sommaren. Har kollat lite på Stokke tripp trapp stolar men de är ju så sabla dyra, även begagnade. Men å andra sidan så kan man använda dem i flera år så i längden blir det ju inte dyrt, och de är också efter babytiden behändiga som mellanstol. Eftersom vi nu till första maj far till landet (kunde då ta med den gamla stolen) och jag har haft koll på huuto och tori redan en tid så slog jag till idag. Hittade en i rätt gott skick med den där bygeln som behövs för bebisar för 70e. Målfärgen är lite sliten så nu borde jag måla den, eller borde vet jag inte, men vill måla den. Dessutom har vi målfärg och pensel färdigt hemma. Vit sku vara logiskt och lätt eftersom stolen är vit men är lite sugen på röd. Måst väl också plocka den isär för att få ett gott resultat, annars blir det lätt lite slarvigt. Tycker om sånhäna små DIY projekt. Är riktigt nöjd med mitt fynd.
Stolen jag köpte, lite slitage syns på kanterna. Bild från tori.fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar