söndag 19 april 2015

Påslakan vs lakan med filt

Vi har haft en super resa, två veckor hos svärföräldrarna och en vecka på Malta, och imorgon börjar hemresan.Vi kör mot Paris, en natt där, sedan flyget hem till Helsingfors. Resan har gett oss mycket, inte bara en välbehövd break från vardagen men också umgänge med familj och koll på Malta. Blir dock skönt att komma hem, till egna system, rutiner och grejor. En sak som jag verkligen inte kommer att sakna är att sova med lakan + filt istället för påslakan med täcke. Både här hos svärföräldrarna och på Malta har vi sovit med lakan och filt och varje morgon är sängen ett kaos. Jag tycker inte om att ha någon gammal filt direkt mot ansiktet så jag håller i lakanet som besatt och byter sovposition miljoner gånger under natten så jag vaknar alltid invirad i lakanet med en klump filt på mig medan F blir helt utan och endast har ett hörn av filten. Vad e grejen anyways med lakan + filt? Varför har man helt enkelt inte påslakan vart man kan stoppa in filten? Ack va det ska bli skönt att sova med påslakan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar