måndag 23 mars 2015

Kalas och vänner

Det slog mig hur positiv typ Umi påriktigt är när jag hade en kompis här på lördagen. Alltså nog vet jag ju att han är glad och så men alltså verkligen urglad. Från stunden hon kom till stunden hon gick så skratta han, lekte, fjanta, åt, och var med. Hon var så förvånad hur fint han orkade sitta med under middagen och hur glad han var hela tiden. Hon hämtade fantstiskt fina tulpaner.

På söndag morgon gick vi på babysim efter mycket om och men. Vi har inte varit sedan han var sjuk och funderade om det är bra att gå eller inte. Han har inte snuva men torrhostar lite, speciellt då när han ligger. I och för sig så har det varit en massa damm i luften så kan ju bero på det. Hans antibiotika tog slut en vecka sedan och öronen verkar OK. Nå anyways, så gick vi men lät inte honom dyka. Talade med insruktören som tyckte det var alright att komma.

Efteråt sov han som en sten i 3,5 timme medan vi fixa inför släktkalaset. Jag har över 20 kusiner som alla har familj så så stort släktkalas blev det inte utan vi bjöd min bror med familj, min syster med familj, mina föräldrar och min mormor. Lagade en spenat -feta-soltorkadetomat paj och en skink-ost paj med en simpel sallad. Till efterrätt hade vi jordgubb och vaniljglass med hallon, maräng och kinuski sås. Lyckat. Vi är mer glassiga än kakiga i vår familj så en enorm skål glass gick snabbt åt. Nästan alla gäster kom samtidigt så Umi blev lite till sig. Inte rädd, inte förskräckt men lite kanske förvånad. Han förblev lite allvarlig hela kalaset igenom, sådär som han är när det är ngt nytt. Han var nog nöjd och lekte med sina kusiner men han var inte lika full av skratt och bus som vanligt. Han fatta genast galoppet med presenten han fick av min bror och familj, och slog som besatt på den hela kvällen. Ha ha. Verkligen lyckad present.

Han fick så fina presenter, bland annat en super behändig vårhalare från Polarn o Pyret av mina föräldrar. Tunn men vatten och vindtät. Kommer att blir perfekt där i Franska landsbyggden vart vi åker om en vecka. Han fick också en fin nalle av min mormor, roliga tavlor till sitt rum av min syster, en bok om att bli storebror av sin kompis och en härligt fin haklapp av en annan kompis.

Men ja, om en vecka åker vi då. 3 veckor ska vi vara borta, en vecka hos Fs föräldrar, en vecka på Malta, och en till vecka hos föräldrarna. Ser riktigt fram emot att åka. Tog flera veckor att få hundens flygbiljett bekräftad, men nu har vi även den, så nu är det bara att fundera på smått och gott som behövs fixas innan resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar