onsdag 18 februari 2015

Teorin om den blåa vs den gula

Alltså jag har en teori om sambandet mellan sovande och gula och blåa tutten (nappen i sverige). Kyllä! Teorin har inte ännu så många försök bakom sig men är övertygad om att den stämmer. Umi sov hackigt i några nätter med den gula tutten. Förra natten sov han 10 timmar non stop med den blåa tutten. Vilket är sambandet då? Ja alltså, hör och häpna. Vi har märkt att han vaknar till lite var 1,5t dvs enligt sömncykeln och då brukar han själv leta fram tutten som han stoppar i munnen och somnar om. Min teori är då att han inte hittar den gula tutten, vilket jag konstaterat när jag nattar honom, och då vaknar till och gråter tills någon kommer och stoppar in den igen. Till nattande hör att jag sitter vid hans säng och pratar/sjunger medan han kastar tutten av och an tills han blir trött, och då kommer F in och buffar honom till sömns. Nu har jag då märkt att han alltid hittar den blåa tutten men inte den gula, och detta måste ju givetvis betyda att samma upprepas på natten. Va sägs? Om det stämmer tänker jag köpa en hel påse färgranna tuttar som syns i mörkret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar