söndag 1 februari 2015

Söndag

En skön söndag som inleddes med att ha fått sova 8 timmar djup sömn, ah! Verkligen skönt. Nu efter babysim sover Umi ute, Xima ligger på soffan, jag kollar på Grand Designs med en kopp kaffe och F pillar på datorn. Alla med sitt men ändå tillsammans. Fre och lö har gått i familjens och släktens tecken. Träffat kusin, morbror från Norge, mormor, syster med familj och mina föräldrar. Det största som hänt denna helg var nog ändå att jag fick min gamla mac uppdaterad. Jag var tvungen att ta min gamla dator i bruk, en mac book från 2008, med alla program föråldrade. Elände! Det gick inte heller att uppdatera något för hela operativ systemet var så gammalt. Hjälp! Min systers man, som är en stor mac användare, hade dock lösningen och uppdatera och fixa hela dagen igår och nu fungerare den faktiskt och snabbt! Yes! Höll på att bli galen när den hela tiden freeza och det tog en kvart att öppna en internet sida. Det var ju som att vara tillbaka i bushen. Dessutom kunde jag inte spela candy crush. Katastrof!

Och ja de goda semlorna (mjölet) gav ju förståss en massa utslag så nu gäller det att vara sträng igen ett tag. Det var ju förväntat men nog var det ändå värt det för såpass goda var dom. Et oui, nu är flygbiljetterna och hyresbilen bokade. Blir så skönt att komma iväg. Ser verkligen fram emot resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar