lördag 21 februari 2015

Alfons Pizza på Bergmansgatan

Igår träffade jag 4 gamla goda vänner på Alfons Pizza, ett nytt ställe som öppnats på Bergmansgatan 35. Trendigt och populärt så vi hade tur att få bord. Pizzorna görs på spelt mjöl och var super goda och smakrika. Vi skrattade så att tårade stritta åt gamla högstadie minnen. Herregud så man hållit på. En av vännerna som var där har bott de senaste 16 åren i England så vi träffas när hon är på besök i Finland. Hon är helt enkelt en så fantastiskt typ, full av liv, ideer, spontan och så himla rolig. Ibland när jag är ute med hunden kan jag tänka på något hon sagt, för länge sen, och bara börja gapskratta. Helt ljuvlig människa! Kom hem innan 12 så det blev inte himla sent och dessutom körde jag så känner mig riktigt fräsh idag. Och ja, kan ju påpekas att F steg upp med Umi imorse så hade lyxen att ligga och mysa under täcker och lyssna på deras morgon aktivitet. Umi och F hade också haft en bra grabbkväll, lagat mat, ätit tillsammans och Umi somnat snabbt. Win Win för alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar