måndag 19 januari 2015

Måndag

Vaknar lite över kl.05 av att det hörs ljud. Yes, Umi är uppe, riktigt glad och pigg. Stööön. Försökte få honom att somna om men insåg snabbt att det var döfött så det var bara att gilla läget. I och för sig var det ju kul för han har ett så gott morgon humör. Nå vi hann äta gröt, dricka kaffe och läsa tidningen innan kl.07. När han somna om vid kl halv nio så la jag mig på soffan, drog filten över kroppen och vinka av F som for på svenska kurs. Sen sov jag till kl.11. Alltså herregud vad jag var yr och helt borta när jag vakna. Umi sov vidare till 11.45. Disken från lördagens middagsgäster väntade troget i köket. Men i såna stunden när man känner sig as trött så går vila alltid före städa. När jag äntligen en halv timme senare lite piggnat till så kände jag mig som människa igen. Alltså ah va det va skönt att vila.

Lördagskvällen var förövrigt riktigt kul. Bjöd in en gammal kollega och vän från när jag jobbade i Paris och hennes pojkvän. De for där vid halv 12 så då kröp både jag och F i sängs för på morgonen hade vi babysim. Resten av dagen gick i socialt tecken. Jätte skön helg, speciellt nu när alla är friska.

1 kommentar: