måndag 12 januari 2015

Dagdrömma

När man ligger här på soffan men en näsa lika röd som Rudolfs och rinnande som ett vattenfall kan man lätt börja titta på foton man tagit 2011 och lite, piku lite, drömma sig tillbaka. Vi bodde i en bil i 8 månader (hade inget annat hem eftersom vi hyrt ut vår lägenhet) och körde runt. Livet alltså! Målet var att hitta ett ställe var vi sku stanna längre, dvs min 3 år. Efter att vi stannat upp i norra Mozambique och blivit erbjudna jobb och börjat jobba, så blev jag plötsligt erbjuden jobb i Gabon på ett finskt företag så på den vägen hamnade vi där. Bilen har vi ännu SA. Vi drömmer om att återförenas med den men leva i tält på biltaket med bebis och hund låter mindre smidigt. Men drömma kan man ju alltid!

Vårt hem, SA

Jag lagar mat, bakom bilen pga vinden, med en mugg vin i handen

Coffee Bay, SA

Mozambique

Skön vy från sängen, Zavora


Vit vit strand i Magaruque Island

Ilha de Mozambique

Storm på kommande
Laundry time

Dessa sku man akta sig för! Vi omringades av hippon på natten, mkt imponerande

2 kommentarer:

  1. Ja huhu sån resa ni gjorde :) och just nu, efter 3 dagar på tumis med sjuk 4 åring skulle t o m en bussresa till centrum kännas som värsta Afrikaäventyret :) hehehe. Krya på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, jo minsann, känner lika, bara varit ute med hunden de senaste 5 dagarna, förutom turen till Jorv då.. juhuu. Men idag klädde jag faktiskt på mig ;) alltså jag har inte varit naken ute med hunden men haft pjamas under. Vitsi det rycker i reselusten något så otroligt, eller kanske mer på ngt sätt att göra ngt helt annat från den förkylda vardagen. Den resan var nog ngt to remember!

      Radera