måndag 22 december 2014

Sömnlösa nätter och underliga drömmar

Mina verkliga drömmar fortsätter. Söker fortfarande Umi under täcket (dock inte mera i klädskåpet) eller torkar dynan "om munnen" eftersom jag tror den är Umi.. Ja och kan dessutom påpeka att vi samsover typ aldrig så det är mycket osannlikt att han sku finnas där i sängen. Samsovning funkkar helt enket inte mera, nog när han var mini. Iband när han har svårt att somna om, mitt i natten, brukar jag pröva lägga honom i vår säng men han tycker det är kul och börjar typ skratta och leka. Funkkar inte alls. Han får alltid komma i sängen en stund när han vaknat så gosar vi oss innan vi stiger upp. Dessutom leker vi i den ibland under dagen så han förknippar tydligen vår säng med gos och lek, inte att sova. Jag sover mycket bättre också utan honom brevid för han både rör på sig och babblar i sömnen. Så att sova isär funkkar bättre för alla, men varför tror då mitt sömniga huvud att han är där? Ibland är jag helt 100% säker att han är där, jag veeeet ju att jag hämtade honom. Men nej, det har jag nog inte gjort. F brukar som oftast i något skede kommentera mitt sökande eller ompysslande av dynan och så väcks jag liksom till och muttrar något bittert innan jag somnar om. Det här sker alltså de flesta nätter, inte ibland, utan nästan varje natt. Umi sover ibland (hänt typ 2 gånger hittills) hela natten igenom, ibland helt tvärtom, men de nätter han sovit så har jag ändå måsta i ett sömnigt tillstånd smyga och kolla att han verkligen är där. Det går så på rutin att jag knappt märker att jag gör det. Går också via kylskåpet och brukar dricka vatten direkt ur karaffen, och senast då vaknar jag till när det iskalla vattnet sällan träffan ändast strupen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar