måndag 22 december 2014

Paketering av julklappar

Jag hämtar fram de julklappar vi köpt, mest åt barnen, min systers och min brors och ja åt Umi, en liten grej åt mommo och böcker åt mina föräldrar. Beslöt med min syster och bror att vi inte köper något åt varandra, kändes skönt så. Anyways, lyfter fram klapparna på bordet, tar fram papper, tejp, lim, och allt det där. Känner mig lite julig och tycker det är rätt mysigt. Tills F börjar asgarva åt mina inpaketerings förmågor. Mäter pappret med paketet och klipper en lämplig bit. Nästan varenda gång blir den för liten så jag får kompensera med några pappersremsor, limma och hålla på. Blir ju inte farligt snyggt men det är ju inte precis första gången mina fina "kreativa" idér går åt skogen så berörs inte farligt, men F han garvar och garvar. Sista paketen får han själv slå in. Inpaketerade är de nu alla med små namnlappar på. Rätt fina tycker jag trots en massa extra tejp hit och dit. Undrar inte alls varför jag aldrig varit en hejdare på att sy och varför jag var så ussel på handarbetstimmarna i skolan. Visst kan man lära sig allt men ett visst intresse måste man också ha. Planera och klippa mönster är nog helt tydligen inte min grej. Tycker nog egentligen om att pyssla, ibland, men värst snyggt blir det inte. Tanken att sy egna kläder, väskor, grejor är nog lockande och sku gärna kunna men ibland är det OK att ge upp. Dessutom är jag ju bra på annat, så som att skratta åt mina egna vitser och dricka kaffe.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle också paketera igårkväll men hade glömt köpa papper och tejp. Satt där med saxen typ :) och med den kom jag inte så långt!

    SvaraRadera