lördag 1 november 2014

Weekend!

Vilken kul helg alltså, och det är ju bara lördag eftermiddag. Jag gick igår kväll ut med några vänner på riktigt tjejkväll. Var på Putte's Bar, åt pizza och drack rödvin. Mysigt, gott och roligt. Åkte in med tåg och redan då kände jag en sorts spänning i kroppen, en positiv sådan full av förväntan. Man känner på sig att det är fredag kväll. Många människor åkte hem från jobbet men de flesta hade nog redan tagit helg. Det fanns på något obeskrivligt sätt en fredagsstämmning i luften. Det var redan mörkt ute så när tåget rullade in på stationen fanns den där härliga stadsstämmningen med folkmassor, lampor, mörker, ja det är något med städer i mörker. En av de bästa saker jag vet är att köra igenom Paris by night. Allt liv, alla lampor, färger och folkmassor påväg nånstans. Kvällen var härligt kul. Åkte tåg hem och kröp ner i sängen runt 2.

Vaknar 3 av att Umi gråter. Han får lite mjölk men har svårt att somna om för han är himla täppt. Han var inte förkyld på kvällen så blev förvånad att se att han var helt fylld med snor. Stackaren. Han fick sova med mig och vi lyckades sova i 15 minuters etapper mellan 04-06. Sedan tyckte han att det var morgon. To say the least kände jag mig rätt mör. Det var bara att knäppa på kaffe. Lyckades tömma hans näsa och han verkade genast piggare och på gott humör. Jag skulle gärna ha dykt ner mellan lakanen men vi hade inbokat frukost date med ett par vänner i stan. Faktiskt på samma gata var jag varit kvällen innan. F skämtade att jag borde ha sovit där, att vad är det för point att komma hem för några timmar när vi ändå skulle tillbaka på frukost. Underligt hur man lyckas fräsha till sig med en kopp kaffe och lite rouge på kinderna. Frukosten var jätte god och sällskapet fantastico.

Första gången vi hade breakfast date för vi brukar vara lite slow motion på morgonen trots att man vaknar tidigt. Hunden skall ut och gröten skall ätas och gärna hasar man omkring i pjamas i några timmar med en stor kopp kaffe som fylls på med jämna mellanrum. Men när man en gång kommit iväg så var det ju super kul. Sen när vi kom hem drog jag en välbehövd siesta, innan min brors fru, min goda vän Karin, kom med sin dotter på besök. Vilken sosial helg alltså!




Oftast blir det ju dock så, antingen har man inget alls planerat eller sedan allt en och samma helg. Men va roligt. Jag är helt exalterad. Gick precis en tur med hunden och också det var både skönt och naturen vacker. Här är det good vibes all the way, hehe. Dessutom är det ännu bara lördag. Ikväll har vi bastutur i husbolagets bastu. Va skönt. Imorgon på morgonen skulle vi egentligen ha babysim men det får vi nog skippa med Umis snor näsa. Han mår nog annors rikigt bra och har inte stegring eller dylikt men tror inte det känns så kul att simma och dyka med täpt näsa så vi hoppas han mår bättre näsa gång. Nu ska jag leka med Umi medan maten prepareras i köket och vardagsrummet fylls av väldoftande matos.

4 kommentarer:

  1. Tack än en gång för kläderna o pratstunden :)

    SvaraRadera
  2. Att sätta lök (skuren i bitar) och hänga den i en liten påse ovanför sängen/kanten på spjälsängen brukar hjälpa täppta näsor att sova. Eller så att höja upp huvudänden på sängen (t.ex. med ett par böcker unde benen)

    SvaraRadera