fredag 28 november 2014

Vardagsprogram

Kvällen på restaurang var super trevlig och Umi skötte sig exemplariskt! Min kompis och jag delade på en vegetarisk set up för 2 pers så man fick en massa olika skålar och allt var verkligen gott. Tyckte speciellt om att det verkligen var kryddat och starkt. Servitrisen var jätte snäll med Umi och skojade med honom. Umi var väldigt imponerad av henne, av restaurangen, våra vänner och brödbitarna han knappra på. Det som han dock inte var speciellt imponerad av var det etiopiska brödet - injera. Det har ju dock en väldig speciell smak så jag kan förstå att det inte föll honom i smaken.

Som bäst sover Umi på balkongen, jag slöar med en kopp kaffe och F är ute med hunden. Tänkte gå och hälsa på min mormor under dagen och sen ska jag träffa en vän på kaffe. Med andra ord en ganska skön fredag och jaa, sen blir det dags för Fs vegetariska rätt från den franska kokboken. Nice nice!

Och ja, det mest spännande som sker är ju förståss att idag röstar Finlands riksdag för en jämlik äktenskapslagstiftning. Finland är det enda landet i norden var samkönade par inte kan gifta sig. Det känns så otroligt att det 2014 måst röstas och det finns så mycket motstånd, mot något så självklart. Kärlek! Alltså vad är problemet? Tyvärr känns det inte alls så självklart att lagen röstas igenom. Blir spännande att följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar