tisdag 18 november 2014

Vardagliga betraktelser

Två slagna hjältar har kommit hem. Vilken fin dag. Började med att min mamma kom på morgonkaffe så att jag, i lugn o ro, kunde gå ute med hunden (utan vagn) vilket var väl uppskattat. Hunden lekte, jag kasta käpp och vi sprang och hoppa. Förbipassagerare log mot oss. Sedan joina min pappa och min syster kaffesällskapet tills Umi och jag åkte till rådgivningen. Umi fyller 8 månader idag så det skulle mätas och vägas. Han är ståtliga 72 cm och väger 8 500 g. Umi äter enorma mängder men i och med att han är så himla aktiv så har han just inte så mycket extra fett på kroppen, men huvudsaken är ju att han mår bra! Sen åkte vi vidare till mamma/babyträff. Alltid lika kul med givande diskussioner. Dessutom god broccoli soppa med ostsuffléer. Fancy stuff och jädrans gott.

Jag med tant frisyr och en dödstrött Umi
När vi kom hem blev det en längre hund-vagn promenad. Jag var helt svettig efter rask promenad men mest av att fixa upp hund, vagn och bebis (har inte hiss). Trots att vi inte bor högt upp så ska ju vagn och bebis bäras. Man får såndär winner-survival känsla när alla är inne. Precis när vi kommit innanför dörren ringde min syster som locka oss till dem på middag. Min syster med familj bor i samma höghus som vi, så det blir mycket häng. Vi var inte svåra att övertala. Min syster testa ett nytt recept, Zucchini plättar som innehöll bland annat parmesan. Jätte gott. Hennes dotter frisera mig så att jag till slut såg ut som värsta tuperade gamylen. Hah! Nu ska den lilla sova, hunden stirra på harar genom fönstret och jag chilla. Härligt med kravlöst, okomplicerat och roligt umgänge. Det här kommer jag att sakna när vi drar utomlands. Imorgon kommer F hem, jes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar